2011 m. kovo 2 d., trečiadienis

Skalsusis obuolių pyragas


            Kažkada mokykloje žinojau tokį įdomų pyrago receptą, kur nereikia tešlos maišyti. Bet buvau pametusi. O žinot, yra tokių šeimininkių, kurios jokiu būdu nesidalija turimais receptais.... Taip žiauriai "lietuviškai" elgiasi. Na bet šis įrašas ne apie tai ;)
           Taigi, gavau aš tą prarastąjį ar tik labai panašų receptuką ir kepiau tą išsvajotąjį obuolių pyragą. Man labai patiko, kad nereikia maišyti tešlos ;) Bekepdama sugalvojau, kad galima susimaišyti tą sausų produktų mišinį ir susipylus į kokią talpą turėti, o reikalui esant tik tam obuoliniam sluoksniui kažką sugalvoti. Tada šis receptukas gautųsi prie tų greitesnių... gal.... ;)

Obuolių ir bananų pyragas 
2 stikl. miltų
2 stikl. manų kruopų
1 stikl. cukraus
2 a.š. kepimo miltelių
8 obuoliai
2 bananai
300 g (1,5 pak.) sviesto
vanilinio cukraus
cinamono

           Visus sausus produktus supilti į dubenį ir gerai sumaišyti. Atskirai supjaustyti obuolius skiltelėmis ir bananus (galima dėti bet kokius vaisius, ir netgi uogienės sluoksnius). Aš kloju skardą kepimo popieriumi, nes maniškė linkusi traukti. Manau galima būtų ir tik sviestu patepti. Taigi į išklotą popieriumi skardą sluoksniuoti mišinį ir obuolius.

           Apatinis ir viršutinis sluoksnis turi būti sausojo mišinio.


           Tada ant viršaus kloti plonomis reikelėmis supjaustytą sviestą. Juo padengti visą paviršių (sunaudoti visą nurodytą kiekį). Kepti apie 35-40 minučių orkaitėje. Atrodo 200 laipsnių karštumo.


            Kepdamas sviestas lydosi ir geriasi pervisus sausuosius sluoksnius, taip surišdamas pyragą ;) Atrodo va štai taip:


            Iškepusio pyrago viršus pasiauksavęs :)


           Iškepęs pyragas turėtų būti per visą storį persismelkęs sviestu, t.y. kažkiek sukibęs.


          Dėl manų kruopų ir dėl to,kad didelę dalį sudaro manų kruopos ir miltai - pyragas labai skalsus. Mano šeimai kaip dideliems smaližiams pyrago skarda gyveno beveik savaitę. Nes net ir nedidelis gabalėlis duoda pakankamai didelį sotumo jausmą. Paprastai visokie pyragai neišgyvena iki trečios dienos ;) 

 
Skanaus visiems išbandžiusiems šį pyragą !

**********
Pasiskolinu gerus patarimus iš interneto platybių šio pyrago tema ;) Ačiū Editai.
Toki pyraga aš darau jau labai seniai.. Jis superinis ir elementarus. Neįsivaizudoju kaip gali jums nesigauti. Mano kolegos nt ginčijosi, kad ten ne manai, o varškė viduje :) Todėl manai tokie kaip kruopos tikrai nesijaučia.
1. visa biria mase (puodelis miltu, manu ir cukraus) aš susimaišau atskirame inde pagal porcijas ir tada vel supilstau i tris puodelius.
2. Obuoliu niekad nepagailiu ir net nelabai skaičiuoju. Man skanu kai jų būna daug. Todėl jums gali buti, kad neiškepė jeigu buvo per mažai obuoliu, nes kai viskas perdrėgsta obuoliu sultimis, tai puikiai iššunta :)
3. Obuolius visada lupu, nes nepatinka man, kai žieveles traukyt kaip kirminus kokius reik.
4. Sluoksniavimas toks: puodelis birios masės, obuoliai ir tik tada as ant jų barstau cinamona ir vanilini cukru. Patarčiau cinamono nepadaugint, nes po to jau net nebemiela būna. Tada vėl biri masė, likę obuoliai ir ant viršaus likęs puodelis biralų.
5. Visada naudoju tik tikra sviestą, natūralų produktą. Man tikrai yra žymiai skaniau negu su margarinu. Ai, kiti dar beria į šitą pyragą kepimo miltelių, bet tie man irgi nepatinka. Tai vat. Sviestuką truputį pašaldau ir tada labai plonai supjaustau ir sudėlioju ant viršaus. Aš darau nedidelėje kepimo skardoje, todėl retai sunaudoju visą pakelį, bet šiaip nelabai skaičiuoju.. gal vidutiniškai pusę pakelio… bet čia jau nuo pjaustytojos priklauso. Esmė, kad visas paviršius turi būti gražiai nuklotas, kad po to birių miltų nebūtų ant viršaus. Tad neimkite didelės skardos. Kompaktiškoje skardoje ir perdrėkti kitiems sluoksniams lengviau bus. Apatiniuose sluoksniuose turi dirbti nes viestas, o obuoliai.
Tai gal tiek to mano komentaro ;) skanaus :P

 








1 komentaras:

  1. Danguolė - Iš Gustavo enciklopedijos tokį kepam. Tik be miltų ir kepimo miltelių.08:47

    Danguo​lyt, o gal gali pasidalinti tuo be miltų?? Butu idomu išsikepti ;)

    AtsakytiPanaikinti